Tisztelt Ügyvédnő/Ügyvéd Úr!
A párommal és kiskutyánkkal február óta élünk jelenlegi albérletünkben (a bérlemény kutyabarát). Egy évre kötöttünk határozott idejű szerződést, a kéthavi kauciót pedig, ha a lejárati idő előtt mi mondjuk fel a szerződést, elveszítjük.
Az elmúlt kilenc hónap alatt a lakásban ötször volt áramszünet, egyszer pedig a szolgáltató kapcsolta ki teljesen az áramot, mivel kiderült, hogy a tulajok nem (vagy nem jó helyre, ezt azóta sem tudjuk) fizették azt az összeget, amit mindig elutaltunk nekik. A szolgáltató és a szerelők alkalmankénti beengedésére, felügyeletére tavasszal nekem is és a páromnak is több szabadnapja ment rá.
Beköltözés előtt a tulaj házaspárék biztosítottak minket arról, hogy a lakás teljeskörű felújításon esett át, ami a felszínen valóban így látszott, később azonban előbb a konyhai vízbojler ment tönkre, majd a fürdőszobai csap. Mikor kijött hozzánk a vízszerelő (aki a tulaj gyerekkori barátja), elejtette nekünk, hogy nem kellett volna elhinni, hogy bármit is újítottak a lakáson, ő egy csövet cserélt ki, de a konyhai vízbojler speciel egészen az elromlásáig életveszélyes állapotban volt. Erről a tulajok tudtak, szerencsére ki is fizették az új bojlert.
Augusztusban új szomszédok költöztek mellénk, akik minden hétvégén, de van, hogy hétköznap este is hangoskodnak, rengeteg vendéget fogadnak, a gangon dohányoznak, illetve szemetelnek. Ezekről már nekik is, az ő tulajuknak is, valamint a közös képviselőnek is szóltunk. A közös képviselő épp alattuk lakik, neki olyasmi gondja is volt már velük, ami miatt rendőrt kellett rájuk hívni. Mi mindebből annyit érzékelünk, hogy hangosak, és nyilván nem kellemes a kiskutyával úgy sétára indulni, hogy tele van szórva a gang fogpiszkálóval, üvegdarabokkal és csikkekkel.
Szeptember közepén takarításkor láttam meg, hogy meg van sérülve a gázóránk plombája, a kutyánk rághatta meg. Egyébként soha, semmi kárt nem okozott sehol, így először gyanús is volt, hogy hátha nem ő csinálta, de más magyarázatot nem találtunk. A plombáról azonnal értesítettük a tulajokat (hiszen 48 órán belül jelezni kell a szolgáltatónak a sérült plombát), akik napokig nem tudták felvenni telefonon a kapcsolatot az MVM-mel. Pár nap múltán sikerült ez csak, amikor kiderült, hogy hónapokkal azelőtt megszüntette velük az MVM a szerződést, így mi, akik a lakásban élünk, gyakorlatilag egész nyáron illegálisan fogyasztottuk a fürdőszobai gázbojler adta meleg vizet. A tulajok több, mint harminc napja nem tettek semmit az ügy érdekében, pedig már heti kétszer kérdezzük őket. Saját vállalkozásuk van, mindketten kötetlen munkarendben dolgoznak, de mindig az a kifogás, hogy az MVM csak x napokon érhető el este 6 után, és ők munka miatt nem tudnak hamarabb elmenni ügyintézni. Ahogy fentebb írtam, nekünk a tavaszi áram-ügyekre több szabadnapunk is elment, ők viszont a kötetlen munkarendjükkel sem tudnak erre rászánni pár órát.
Mivel megbízást nem kaptunk tulajainktól, így mi ezt nem tudtuk, és azóta sem tudjuk elintézni. Mi a teendő ilyenkor? A szerződésben csupán a bérleményt érintő nagyobb volumenű felújításokról van szó, ami a tulaj felelőssége. Nagyon szeretnénk már kiköltözni, hisz nem csak a szomszédok teszik pokollá az életünket, de a rengeteg meghibásodó erre-arra már nagyon sok időnk és energiánk ment el. A kauciót nem szeretnénk elveszíteni... Felajánlhatjuk nekik, hogy a kellemetlenségekre való tekintettel mi keresünk a magunk helyére másik bérlőt, magunkra vállalva ezzel a bérlőkeresési procedúrát, hogy cserébe visszaadják a kauciót, és el tudjunk költözni azonnal? Milyen egyéb alternatívánk van még?
Köszönöm, hogy végigolvasott!
Tisztelettel:
Judit