
Az ingatlanjogi tanácsadás az IngatlanApro.hu képes ingatlanhirdetési weboldal támogatásával készül.
|
 |
| Zita 37433 számú kérdése | Bács-Kiskun | 2010-08-31 | | Üdvözlöm! Kérdésem az lenne,hogy12 lve élek együtt élettársammal.11 éve vettüknk egy ingatlant hitelböl.A hitel felvevö édesapám lett de a jelzárlog jog a mi ingatlanunkon van.Mi kezesek vagyunk és a hitelt is mi fizetjük.Páromnak elözö kapcsolatábol van 2 nekünk 1 közös gyermekünk.Kérdésem ha netá párom elhunyna csak a gyerekek örökölnek? Ha a hitel addig nem lenne még kifizetve akkor édesapámon követelnék vagy mivel az ingatlanon van a gyerekek örökölnék?Vagy csak az ingatlant öröklik a tartozást nem?Előre is köszönöm válaszát. | | dr.Baksa Erika ügyvéd válasza | 2010-09-01 | Tisztelt Zita!
Igen, a gyerekek örökölné az ingatlan-hányad tulajdonjogát a jelzálogteherrel együtt, de a hitel visszafizetésére édesapja lenne köteles továbbra is, és amennyiben ő sem, illetőleg más sem teljesít, végsősoron akkor érvényesítené a pénzintézet követelését az ingatlan tekintetében. Ezt a tartozást a gyerekek ugyanis azért nem fogják örökölni, mert nem párja és Ön, hanem az Ön édesapja a hitel-szerződésben az adós.
Tisztelettel
dr.Baksa Erika ügyvéd
6000 Kecskemét, Rákóczi út 21.B
+ 36 76 479605
drbaksae@t-online.hu |
| Ildikó 37417 számú kérdése | Budapest | 2010-08-30 | Tisztelt Ügyvéd Úr/Hölgy!Férjem 2008-ban elhalálozott. Balatoni ingatlanát két gyermeke örökölte /nem közös gyermekek/. Az ingatlanra haszonélvezeti jogot jegyedztek be részemre. A közüzemi terheket természetesen Én fizetem. Az adó fizetésnél úgy álapodtunk meg, hogy harmadoljuk az összeget, az egyik tulajdonos és természetesn én is eleget tettünk kötelezettségünknek. Az elmaradt összeget ráterhelték a tulajdoni lapra.A Földhívatal erről sem a másik tulajdonos sem emgem nem értesítettek. Sőt közben újabb adóságok kerültek a tulajdoni lapra. Most kaptam levelet INGATLAN BECSLÉS INGATLAN VÉGREHAJTÁS ESETÉRE.
Kérem írják meg milyen lehetőségeim vannak, illetve a Haszonélvezeti jog milyen lehetőséget biztosít. Köteles vagyok a haszonélvezetről lemondani. Anyagi lehetöségeim korlátozottak. Kérem segítségüket. Köszönettel:Kiss Ildikó | | dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza | 2010-09-05 | Tisztelt Ildikó!
Nem köteles lemondani a haszonélvezetről, a legrosszabb forgatókönyv, hogy az ingatlannak új tulajdonosa lesz az árverés nyomán, de a haszonélvezet továbbra is Ön t fogja megilletni.
A tartozás kifizetésével egyébként a végrehajtás megszüntethető, és aztán lehet követelni a tulajdonostól, vagy akár az árverésen megvásárolható - nyomott áron- az Ő része.
Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu |
| Attila 37408 számú kérdése | Budapest | 2010-08-30 | Tisztelt Ügyvédúr,
Kérdésem lehet különös lesz elsőre: van-e arra lehetőségem, hogy egy a nevemen lévő tartozást egy nevemen lévő ingatlanra terheltessek. Tehát hogy én magam kezdeményezzem, hogy a tartozást terheljék egy adott ingatlanra?
Előre is köszönöm!
üdv.: | | dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza | 2010-09-05 | Tisztelt Attila!
Van rá lehetőség, de nem látom célszerűnek... ettől még a tartozás fenn fog állni, azt ugyanúgy meg kell fizetnie, azért ugyanúgy az összes jövedelmével felelni fog, és a hitelező ugyanúgy vezetheti a végrehajtást az ön bármelyik vagyontárgyára...
Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu |
| Zoltán 37388 számú kérdése | Borsod-Abaúj-Zemplén | 2010-08-27 | Tisztelt Ügyvédúr!
Szüleim pár évvel ezelőtt jelzálog hitelt vettek fel a családi házunkra amit jelenleg nem tudnak fizetni. Azt szeretném megkérdezni hogy a kilakoltatást el lehetne kerülni-e ha az ingatlan tulajdoni jogát rám és testvéreimre iratnánk, és a fennáló tartozást ezután behajthatnák-e rajtunk? | | dr.Tóth László ügyvéd válasza | 2010-09-02 | Tisztelt Zoltán!
Az átíratás a jelzálogjogosult hozzájárulása nélkül nem történhet meg. Ebből adódóan az Ön által írt megoldás nem éri el a célját. A pénzintézettel tudnak egyezkedni úgy, hogy Önök átvállalják a hitel törlesztést, akkor feltételezhetően hozzájárulnak az átíratáshoz.
Tisztelettel
dr.Tóth László ügyvéd
3527 Miskolc, Kandó Kálmán tér 1.
+36 46 340233
tothl@tiszavas.hu |
| Bernadett 37386 számú kérdése | Budapest | 2010-08-27 | Tisztelt Ügyvéd Úr!
3 éve vásároltunk férjemmel egy lakást, 2,4 millió Ft megelőlegező kölcsönnel a többi részét pedig állami kamattámogatású hitelre. A házasságunkban nem született gyermek. Házasságunk megromlása miatt el akarunk válni, de úgy gondoljuk hogy egyszerűbb lenne úgy, ha előtte eladnánk a lakást. Tudom, hogy ilyenkor vissza kell fizetni a kamattámogatást, valamint a megelőlegező kölcsönt is kamatokkal a kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet úgy eladni a lakást, hogy elidegenítési tilalom van rajta.Sajnos nincs annyi tőkénk, hogy visszafizessük akár csak a megelőlegező kölcsönt is, megoldható valahogyan, hogy a vételárból fizessük ki a tartozásunkat?
Válaszát előre is köszönöm. | | dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza | 2010-08-28 | Tisztelt Bernadett!
Megoldható, a vételár terhére - azaz abból - is vissza lehet fizetni a tartozást.
Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu |
| Gyula 37376 számú kérdése | Pest | 2010-08-26 | Szép napot!
Segítséget szeretnék kérni.
Férjem másfél éve el adta a lakását,a vevő a jelzálog hitelt ki is fizette 3,6 mill.ft-ot,de mivel a bank hibájából késett a törlés,így fájdalom díjat akart férjemtől kérni 260.e.ft-ot amit persze nem fizettünk ki.A vevő késés miatt be perelte a férjem, 1,2 fokon is meg nyertük a pert,az ügyvédünk fel is szólította a fizetésre,de nem válaszolnak,és nem is akarnak fizetni.
Ma tudtam meg,hogy a nőnek nincs is pénze,és albérletbe lakik,most ilyenkor mi a teendő,ha nincs miből behajtani a fenn maradó további 3 milliót! Közben a lakásból eredő rezsik igen csak meg nőttek,tartozásunk van mert nekünk is van banki hitelünk,és egyéb költségünk,kb 200 e .ft a tartozásunk, / fűtés, közös költség / ami az eladott lakás után keletkezett,abban reménykedtünk,hogy teljesen nyilvánvaló volt a per kimenetele,és a pénzt meg kapjuk, a felhalmozódott rezsi költséget ki tudjuk majd fizetni.
Köszönöm a választ. | | dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza | 2010-08-28 | Tisztelt Gyula!
Végrehajtást kell kezdeményezni az adós ellen, akkor az ingóságainak árverezésével és/vagy a munkabérének terhére teljesülhet a követelésük.
Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu |
| Lilla 37332 számú kérdése | Budapest | 2010-08-20 | Tisztelt Tanácsadó!
2010. 06. 15-én lányomék vettek egy 2 + 2félszobás kb:70 négyzetméteres lakást. Az önrészen kívül még 2300000Ft-ot kellett nekik felvenni banki hitelt. A hitel feltétele, hogy amíg tart nem lehet semmilyen megterhelés az ingatlanon, vagy ellenkező esetben egy összegbe ki kell a banknak fozetni a kölcsönt. Az előző tulajdonos nem közölte velük, hogy kb:300000Ft. közös költség elmaradásuk van, vagyis még az őket megelőző lakó nem fizette ki ezt a költséget. Vagyis a lányomék a harmadik lakó és az első lakó az adós. Most akarják az adóságot behajtani, bírói úton.Szeretném tudni, hogy megtehetik-e azt, hogy a már eladott ingatlanra terheljék a tartozást, vagy hogy tőlük követeljék a pénz megfizetését. Szeretném még tudni ha az ingatlanra akárják terhelni a közösköltség hátralékot akkor milyen jogi úton lehet azt megakadályozni. Az előző tulajdonos azt mondta, hogy az ingatlannal kapcsolatos összes tartozás ki van fizetve. Kérem segítsenek megoldani ezt a problémát, a fiataloknak nem lesz újra annyi pénzük, hogy a banki hitelt egy összegbe ki tudják fizetni, ha ráterhelik a lakásukra a fennt említett összeget.
Válaszukat előre is köszönöm
Tisztelettel: Varga Pálné | | dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza | 2010-08-20 | Tisztelt Lilla!
A probléma megoldásához az adásvételi szerződést és a társasház alapító okiratát is ismerni kellene, anélkül csak annyit tudok mondani, hogy jogos lehet társasház igénye. A megoldás az leht, ha a tartozást kifizetik mármint a közös költséget - és azt a korábbi tulajdonostól behajtják. Egyébként pedig adásvételnél nem érdemes "elhinni" az eladó nyilatkozatait, az állításait okirattal kell alátámasztatni!
Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu |
| Zsuzsanna 37302 számú kérdése | Budapest | 2010-08-17 | Jó napot!
Tanácsot szeretnék kérni!Az történt,hogy felvetem jelzálog hitelt! Az opciós szerződés nincs hitelesítve ügyvéd által!Minden hónapban a kártyáról vonták! Karácsonykor viszont nem vonták le a pénzt! Januárban pedig kaptam egy levelet, hogy 3 hónapot fizessek be egyszerre! Mi kértük, hogy hagyj fizessük be egyszerre, de nem engedélyezték! Pár hónap múlva pontosabban 2008.november.7-én kaptam két levelet, hogy felbontották a szerződést és, hogy megvették a lakásomat a hátam mögött! Úgy, hogy nem is értesítettek. Én a bíróságon felebeztem és hat hónap után elutasították a felebezésemet! Amit már nem támadhatok meg, ezért az új tulajdonos bármikor ki tehet minket az utcára! Sajnos nincs hova mennünk. Én azt szeretném kérdezni, hogy hogy nincs elővásárlási jogom? És, hogy adhatják el a lakásomat úgy, hogy nem is értesítenek róla? Ha magánszemély veszi meg a lakást akkor él a kilakoltatási moratórium? Van ilyenkor kiskapu? Hogy vissza kaphassam a lakásomat?
KÉREM SZÉPEN SEGÍTSENEK!!!!!! | | dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza | 2010-08-20 | Tisztelt Zsuzsanna!
A szerződések és a történések pontosabb ismerete nélkül nem tudok segíteni.
Az biztos, hogy elővásárlási joga nincs, ill. a vételi jogos szerződésen nem is szükségszerű az ellenjegyzés - ha közokiratb van foglalva - a történések alapján viszont nekem kétségeim vannak, hogy nem volt-e hosszabb tartozás, ill. értesítés...
Érdemes lehet egy jogi képviselővel felvenni a kapcsolatot, legalább egy tanácsadás erejéig, aki több információ birtokában érdemi segítséget tud nyújtani.
Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu |
| Beatrix 37260 számú kérdése | Bács-Kiskun | 2010-08-13 | Tisztelt Ügyvéd asszony!
Az lenne a kérdésem, hogy a párommal lakás hitelt szeretnénk vásárolni önerő nélkül, kettőnk jövedelme eléri a 200.000 Ft-ot, fedezetként viszont a szüleim háza lenne amin jelenleg 2 millió jelzálog van (értéke kb 8-10 millió kb).
Bevonható e számunkra fedezetként?
Köszönettel: Keskeny Beatrix
| | dr.Baksa Erika ügyvéd válasza | 2010-08-16 | Tisztelt Beatrix!
Ezt csak és kizárólag a hitelt folyósító pénzintézet tudná megmondani.
Tisztelettel
dr.Baksa Erika ügyvéd
6000 Kecskemét, Rákóczi út 21.B
+ 36 76 479605
drbaksae@t-online.hu |
| Laszló 37247 számú kérdése | Budapest | 2010-08-11 | Tisztelt Ügyvédek!
Csereként indult az ügylet,a 16 millióst cseréltük volna az olcsóra,plusz 5 millió kp re.De az ügyek komplikálva voltak,mivel a 16oson volt 35000 chf ,plusz szocpol,a 11esen csak szocpol.Ezzel a reménytelen ügylettel fordultunk az ingatlan iroda ügyvédjéhez,akik a hitel ügyintézővel kitalálták a megoldást,hogy a csere megtörténhessen,és hozzájuthassunk bő 2millió Ft.hoz adósságaink rendezéséhez.Ami a lényeg:Az történt hogy írtak 2 db.adásvételi szerződést,amelyből az egyikbe rögzítettek 14 milliós pénzmozgást,plusz 2 millió majdani hitelt másikban 4 milliós pénz mozgást,valamint 7 milliós hitelt.Ekkor 11 millióstól kaptam 3 millió Ft-ot,(AZ ÜGYLETBEN CSAK ENNYI PÉNZ MOZGOTT)a szocpol felfüggesztésre,valamint hitelügyintéző elkezdte intézni a hitelt a 11 es lakásra,melyből töröljük a 35000 chf et,így az enyémre áthozhatóvá válik előbbi szocpolja,valamint felveheti a fennmaradó 2 milliót.Itt kezdődtek a gondok.Mivel én most hitelképtelen vagyok,ezért azt mondták a volt férjem,akivel életvitelszerűen együtt élek legyen a vevő s,majd valami ajándékozással újra a nevemre kerül az ingatlan,és vissza kapom a szocpol egy nagyobb részét.Lecsekkolta a bank jövedelmi oldalról,ígérte megy a dolog.Hitelügyintéző profizmusát dicséri,hogy ez csak szóbeli ígéret volt.Megíródtak az adásvételiek,és vártunk a bankra,mely bejelentette néhány hét után,hogy nem ad pénzt.Ügyintéző szerint sebaj,szerezzek egy adóst,volt férj zálogkötelezett,újabb hetek.Most megadta a bank,de ez a sok heti hozzá nem értés miatt kb.1,2 milliót buktam az árfolyamon,ráadásul kaptam egy infót,miszerint zálogkötelezettként engem is bevihettek volna,így egyszerűen vissza kaphattam volna a szocpol arányos részét,kb.2 millió Ft ot.Végül is a remélt 4–5,de okvetlenül várt 2 millióból egyéb költségek miatt,alig 700000 ft ra maradt remény,plusz egy előzőnél magasabb törlesztő,viszont lényegesen alacsonyabb kategóriájú lakás.Ez ráment a kapcsolatomra,és volt férjem,aki immár a 11 milliós lakás tulajdonosává vált,szépen elköltözött,mire testvér öcsém akit az ügyletbe adósnak behoztam,azt mondta itt a vége,így kihátrál.A vér megállt bennem,mivel itt maradtam 3 gyermekkel,mintegy kifosztva.Nagy kétségbeesésem közepette,mint isteni csoda jött egy ajánlat,ami révén kitudok jönni talán nem nullásan az ügyletből.Igaz isteni csoda is akar keresni az ügyleten,de megtámogatja ezáltal a visszalépésemet az üzletből.Volt férjem sem akar kifosztani,tehát nem szaladt el a konccal,másik ,kívülálló ügyvéd mondta,hogy a fenti szerződések fiktívek,úgymond színleltek,mivel semmi nem igaz belőle,csak a bankok,és hivatalok megtévesztésére készültek,viszont engem az ügy előre haladottságára tekintettel ki tehetnek,akár az esetleges kedvező bírósági ítéletig. De nehéz ügyvédet küldeni ügyvédre.Ezen dolgok tudatában visszaléptem.Vissza,miután csak a chf törlésre várt az ügy,hogy bejöhessen a két millió,és a felcserélt tulajdon viszonyok beüljenek.Na mondanom sem kell,mint a hiénák estek nekem,hogy milyen költségeket verjenek rám.Repkedtek a összegek,sok százezres lelépés,addig ingyenes ügyvédi letétek,majd milliós sikerdíjak,bank által visszavont jutalékok,talicskával földhivatalba hordott törlések.Most itt állok lakás nélkül,annyi haszonnal,hogy talán a fent említett 2 milliós tartozásomat ki tudom egyenlíteni,és nincs a 35000 chf,valamint 1évig lóg a felfüggesztett szocpolom,bár esély sincs rá hogy vissza kapjam. Konkrétan amit kifizettettek velem:320000+áfa,220000+áfa,az ingatlan iroda sikerdíjak a két ingatlanra,168000 a gyönyörű ingyenes hitelügyintézésért.300000 lelépés a partneréknek,250000 ügyévdidijak.Plusz az 1200000 árfolyam különbözet,mert valljuk be az ember azért biz dolgokat profikra…Én sem vállalok olyan munkát amihez nem értek.Hova menjek,vagy nyeljem le? | | dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza | 2010-08-19 | Tisztelt Laszló!
A probléma túl összetett ahhoz, hogy az okiratok ismerete nélkül felelősséggel lehessen nyilatkozni.
Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu |
| Szilvia 37215 számú kérdése | Pest | 2010-08-08 | | Adott két ember, kettő db osztatlan közös tulajdonban levő ingatlannal, az egyiken jelzáloghitellel. Van-e arra lehetőség, hogy úgy cseréljék egymás között a tulajdonrészeket, hogy a csere eredményeként mindkettőnek kizárólagos tulajdonába kerüljön egy-egy ingatlan? A jelzáloggal terhelt ingatlan annak a félnek a kizárólagos tulajdonába kerülne, aki amúgy is felvette a hitelt. Az egyik ingatlanon levő jelzáloghitel lehet-e akadálya a cserének, ha igen, van-e megoldás rá? | | dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza | 2010-08-08 | Tisztelt Szilvia!
Igen, van ilyen lehetőség, ügyvéd által készített és ellenjegyzett okiratba kell foglalni a szerződést, ill. - feltehetően - szükséges hozzá a jelzálogjogosult hozzájárulása.
Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu |
| Zoltán 37203 számú kérdése | Budapest | 2010-08-06 | T. Üygvéd úr!
Feleségemmel válni fogunk, viszont az ingatlan amiben közös tulajdonnal rendelkezünk hitelből lett vásárolva. A hitel pedig a jelenelgi devizaárfolyamok mellett jóval magasabb értékű minta lakás értéke. A lakást különállóan egyikünk sem tudja fenntartani és nem szeretnék egy lakásban sem maradni. Milyen módon lehet megszabadulni a lakástól ilyen esetben? Ha nem fizetjük tovább a hitelt akkor elárverezik rákerülünk a BAR listára és kész? Van valamilyen egyéb megoldás? | | dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza | 2010-08-07 | Tisztelt Zoltán!
A leírt következmények valóban bekövetkeznek, de még egy dologról nem szabad elfeledkezni: ha a lakás ára nem elégséges a teljes tartozás kiegyenlítésére, úgy a különbözetet továbbra is követelni fogja a bank önöktől. Ráadásul a kényszerértékesítés (árverés) során alacsony árat fog elérni, azaz magas marad a különbözet. Ezért javaslom a mostani, árverésen kívüli eladást, mert így lehet - várhatóan - a legkisebb veszteséggel megúszni.
Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu |
| Zoltán 37185 számú kérdése | Békés | 2010-08-03 | | Tisztelt ügyvédnö köszönöm válaszát. Lenne még egy fontos kérdésem 22 éves nagykorú fiam föiskolára jár saját tulajdonát képzö ingatlanában lakunk nekünk semmi közünk az ö házához ,ingatlanához még haszonélvezök se vagyunk. A tulajdonában lévö ingatlan kizárolagosan az övé.Én személyi kölcsönt vettem fel ami sajnos bedölt a fiamnak semmi köze az én kölcsönömhöz tehát se adóstárs se kezesem nem volt a tulajdon kizárolagosan csak az övé.A bank hozányulhat-e az ö tulajdonát képzö ingatlanhoz az én bedölt kölcsönöm miatt. Másik kérdésem ha csinálunk vele egy szóbeli megálapodást hogy csak sziveségi lakosok vagyunk a házában azért hogy cserébe mert itt lakhatunk fizetjük a közüzemi számlákat és vigyázunk a házára még a föiskolán van ekkor is hozzányulhat a bank az ö tulajdonát képzö ingatlanához, vagy nem kell ilyen szerzödést megálapodást csinálnunk. Mert az ingatlan kizárolagosan csak az övé a tulajdonlapon is igy szerepel,hogy az ingatlan az ö tulajdona.Elöre is köszönöm válaszát. És ha kérhetem tanácsát. Nagy tisztelettel Zoltán. | | dr.Koczka Judit ügyvéd válasza | 2010-08-16 | Tisztelt Cím!
Az Ön adóssága miatt a fia ingatlanára nem tudnak végrehajtást foganatosítani, ezért nem szükséges semmilyen megállapodás megkötése. Az Ön adóssága miatt csak az Ön tulajdonát képező ingókat lehet lefoglalni, illetve az Ön jövedelmét lehet letiltani, de csekély értékű ingó lefoglalásától nem kell tartani. Gondolok itt mikrohullámúra, hűtőre, ilyesmire. Ha azonban Ön gépkocsival rendelkezik, azt a végrehajtó valószínűleg le fogja foglalni, és árverezni fogja. Célszerű ezért szabadkézből megelőzőleg eladni.
Tisztelettel
dr.Koczka Judit ügyvéd
5600 Békéscsaba, Szigligeti u. 6.
+ 36 66 450055
koczkajudit@vodafone.hu |
| judit 37169 számú kérdése | Bács-Kiskun | 2010-08-02 | | segitséget kérek .a mamámnak a háza jelzálog hitel allatt van mert az unokája vett egy házat hitelbol.és az a probléma hogy az unoka nem fizeti a ferje ugyszintén a mama fizeti az egeszet mert muszaj neki mert elvennék akkor mind a két házat.azz lenne a kérdesem hogy mit lehet ez ellen tenni hogy ne a mama fizesse mert nem gyözi. | | dr.Baksa Erika ügyvéd válasza | 2010-08-09 | Tisztelt Judit!
Sajnos jogilag nem valószínű, hogy megoldható a probléma, legfeljebb amennyiben igazolható a rendelkezésre álló szerződéssel, hogy a hitel összegét nem a nagymamája használta fel, követelheti unokájától a már eddig helyette kifizetett összegeket.
Tisztelettel
dr.Baksa Erika ügyvéd
6000 Kecskemét, Rákóczi út 21.B
+ 36 76 479605
drbaksae@t-online.hu |
| Zoltán 37166 számú kérdése | Békés | 2010-08-01 | | Tisztelt ügyvédnö 22 éves Föiskolás fiam lakásában lakunk személyi hitelem sajnos bedölt az lenne a kérdésem ,hogy a bank hozzányulhat-e a fiam tulajdonát képzö ingatlanhoz és a benne lévö bútorokhoz értéktárgyakhoz egyáltalán a be jöhetnek-e a fiam birtokában lévö ingatlanba ,mivel ha jól tudom ez közös háztartást jelent Válaszát elöre is köszönöm. | | dr.Koczka Judit ügyvéd válasza | 2010-08-02 | Tisztelt Zoltán!
A végrehajtás minden valószínűség szerint az ingatlanra, vagy rendszeresen érkező jövedelemre (munkabér, nyugdíj) fog kiterjedni, és nem a lakás belső berendezéseire. A jogszabály egyébként tételesen tartalmazza, hogy lakásonként mennyi asztal, szék, ágynemű, tv, stb. mentes a végrehajtás alól. Viszont ingót a végrehajtó nem szokott lefoglalni, legfeljebb gépkocsit.
A belső berendezések akkor vannak veszélyben, ha árverésen az ingatlan elkel, és az ingatlant a végrehajtó kiüríti annak érdekében, hogy az árverési vevő részére üresen átadja. Akkor igen könnnyen elveszhet számos ingóság, mert a végrehajtó általában egy költöztető cég raktárába tároltatja be a kipakolt ingókat, melynek tárolási költségét az adósra terhelik, viszont nem készül jegyzék minden darab apróságról, ami a tulajdonosnak nyilván fontos lenne.
Tisztelettel
dr.Koczka Judit ügyvéd
5600 Békéscsaba, Szigligeti u. 6.
+ 36 66 450055
koczkajudit@vodafone.hu |
Következő 15 hozzászólás >>>
|