ingatlanjog.hu

Az ingatlanokat érintő fontosabb jogszabályok jegyzéke
Fogalmak az ingatlanjog tárgyköréből
A tulajdonjogról. Szerzési jogcímek
Öröklési szabályok
Ajándékozási szabályok
Külföldiek magyarországi ingatlanszerzése
Tartás és életjáradék. Öröklési szerződés
A termőföldre vonatkozó speciális szabályok
Közös tulajdon és az elővásárlási jog
Társasház. Lakásszövetkezet
Haszonélvezeti jog. Szolgalmi jogok
Ingatlanok bérlete. Önkormányzati tulajdonú bérlakások
Adózás ingatlanból származó jövedelem esetén
Illetékek
Lakástámogatási rendszer elemei ("szocpol", "fél-szocpol", "FOT", kamattámogatások)
A lakás-takarékpénztárakról
Birtok. Birtokvédelem
Az ingatlanok "zöldkártyájáról"
A lakásépítéssel kapcsolatos kötelező jótállásról
Az ingatlan-nyilvántartási szabályokról
Tulajdoni lap. A TAKARNET-rendszer
Földhivatalok
Luxusadó
Az ingatlantulajdon házassági (élettársi) vagyonjogi vonatkozásai
Banki ügyletek, lakáshitelek, devizahitelek
Ingatlanberuházóknak, lakásépítőknek
Polgári eljárásjogi tájékoztató
Ügyvédi közreműködés
Jogszabályok
Vagyonadó, ingatlanadó (2010-től)
Az ingatlanok tulajdonjogának megszerzése
Öröklési joggal összefüggő kérdések és válaszok
Külföldiek magyarországi ingatlanszerzése és -elidegenítése
Ingatlanok bérlete
Haszonélvezeti jog, szolgalmi jogok, használati jog,
Az önkormányzati bérlakások szabályai
Közös tulajdon szabályai. A megszüntetés lehetőségei
A házassági (élettársi) vagyonjog kérdésköre
Birtokvédelem. Eljárási szabályok
Társasház. Lakásszövetkezet
A lakástámogatási rendszer elemei ("szocpol", "fél-szocpol", fiatalok otthonteremtési támogatása)
Vagyonszerzési illeték szabályai. Kedvezmények és mentességek
Adózás ingatlanból származó jövedelem esetén. Lakásszerzési kedvezmény
Az ingatlanadóval és a vagyonadóval (hatályba lép 2010. január 1-től) összefüggő kérdések és válaszok
Termőfölddel kapcsolatos sajátosságok
Tartás és életjáradék, öröklési szerződés
Lakásépítés, új lakások megvásárlása,
Építéshatósági eljárással kapcsolatos kérdések és válaszok
Banki ügyletek, jelzálogjog, vételi jog, végrehajtási jog
Szavatosság és jótállás (garancia) ingatlanok esetében
Ügyvédi közreműködés
Ingatlanközvetítői közreműködés
Ingatlan-nyilvántartási kérdések és válaszok
Egyéb - máshová nem sorolt - ingatlanjogi problémák
Köszönetnyilvánítások
2009-es év (tematizálva)
2008-as év (tematizálva)
2007-es év (tematizálva)
2006-os év (tematizálva)
2005-ös év (tematizálva)
2004-as év (tematizálva)
2003-as év
2002-es év



Az ingatlanjogi tanácsadás az IngatlanApro.hu képes ingatlanhirdetési weboldal támogatásával készül.
Róbert 37455 számú kérdéseBudapest2010-09-03
Tisztelt Iroda!
Ingatlan vétele után az APEH kiszabta az illetéket amit be is fizettem a nyáron. Most történt egy másik, tulajdonomban levő lakás eladása. A két tranzakció összevezethető, az értékkülönbözet után kellene illetéket fizetni. Az illeték kedvezmény érvényesítéséhez mit kell tennem? Kinek és hova kell írnom? Hogyan és mikor kapom vissza a pénzem?
Köszönöm.
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-09-05
Tisztelt Róbert!

Az APEH-nek kell írnia, krni a megfizetett illeték egy résznek visszautalását, indokolásul a két szerződés földhivatali érkeztetett példányára lesz szükség. Legegyszerűbb talán egy APEH-ügyfélszolgálaton megcsinálni mindezt.


Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Istvan 37444 számú kérdéseBudapest2010-09-02
Tisztelt Ügyved Ur!

Csak annyit szeretnek tudni,hogy elvezhetünk-e illetekmentesseget egy birosagi uton lezajlott csalädi häz fel reszenek megvältäsänäl?A birosagi perre kaptunk mentesseget.

Välaszat elöre is köszönöm!
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-09-05
Tisztelt Istvan!


Nem, a korábbi kedvezmény erre nem terjed ki, de az APEH-nél egyedi kérelem alapján kaphatnak mentességet vagy részletfizetési kedvezményt.

Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Attila 37397 számú kérdéseBudapest2010-08-29
Tisztelt Ügyvéd úr!

Tavaly örököltem egy ingatlant, amit 17M-ra értékeltek és ezután szabták ki az illetéket. Idén 22M-ért sikerült eladnom.
Most szeretnék venni egy 13M Ft-os ingatlant.

Összesen mennyi SZJA-t illetve illetéket kell majd fizetnem? Nincs semmi mód az összevonásra?

Köszönöm válaszát előre.
A.
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-29
Tisztelt Attila!

Az eladáon 5 mFt jövedelme, és 1.25 mFt adófizetési kötelezettsége keletkezett, amit nem csökkenthet arra hivatkozással, hogy vásárol egy másik lakást. (Legfeljebb egy egyedi, méltányossági kérelemmel fordulhat az APEH-hez ennek érdekében.)
A fizetendő illeték alapja a vásárlás esetén 9 mFt lesz, azaz 280 eFt-ot ell fizetnie.


Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Róbert 37385 számú kérdéseBudapest2010-08-27
Tisztelt Ügyvéd Asszony/Úr!

Illeték üggyel kapcsolatban kérnék Öntől felvilágosítást, illetve tanácsot. 2008-ban anyósomék eladták a családi házukat, a vételárból vettek egy építési telket és arra építettek egy másik házat 2009-ben.
Nekem 2009-ben sikerült eladnom a saját, 100 %-os tulajdonomban lévő lakásomat és 2010. augusztusára - ráépítési (elő)megállapodás "alkalmazásával"- a feleségemmel 50-50 %-os aránnyal mi is építettünk egy családi házat az apósomék tulajdonában lévő telekre. Kérdésem, hogy a feleségemnek - akinek ez egyébként első lakástulajdona -, illetve nekem kell-e bármilyen illetéket fizetnem a földtulajdonban (telek) történő résztulajdonszerzés, illetve a lakóházunkban (családi ház) való 50-50 %-os teljeskörű tulajdonszerzés kapcsán? (1. Remélem a földtulajdon kapcsán nem, mivel tudtommal a ráépítés illetékmentes tulajdonszerzési mód... 2. Bízom abban, hogy a lakással kapcsolatban sem vagy legfeljebb a korábbi kizárólagos tulajdonú eladott lakásom értékének és a mostani családi házunk részemre eső 50 %-os tulajdoni arányú értékének különbözete tekintetében... 3. Gondolom a feleségemnek sem kell fizetnie, mert ő először lett lakástulajdonos...)

Várom mielőbbi szíves tájékoztatását azzal, hogy válaszában kérem az ügyre irányadó jogszabályhelyeket is szíveskedjen megjelölni. Hálás köszönettel!
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-28
Tisztelt Róbert!

1. A ráépítés valóban illetékmentes szerzés, azaz a ráépítőnek nincs illetékfizetési kötelezettség.

2. Az eladás nyomán nincs illetékfizetési kötelezettség.

3. A feleség első lakásszerzése a fentiektől független, irreleváns körülmény, nem amiatt nem kell illetéket fizetni.


Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Andrea 37370 számú kérdésePest2010-08-25
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Édesapám tavaly meghalt, végrendelettel rendelkezett, én örökségről lemondó szerződést írtam alá. A végrendeletben mindent az élettársára hagyott, azzal a kitétellel, hogy az élettársa ellenérték nélkül köteles a házas ingatlanát átruházni. A hagyatéki tárgyalás megtörtént, mi felek a végrendeletet elismertük, mely mostanra már jogerőre emelkedett. Az élettárs és én közöttem végrendeleti meghagyást teljesítő szerződés köttetett, tehát nem ajándékozási szerződés. Ezt a szerződést én beadtam a földhivatalba, hogy az ingatlan a nevemre kerülhessen.
A kérdésem a következő:
Egy ilyen helyzetben milyen illetékre számíthatok? Azaz elismeri-e az illeték hivatal, hogy nekem ez az egyenes ági örökségem, csak az apám becserélte a saját tulajdonát képező ingatlant az élettársa ingatlanára, melyeknek az értékében a közjegyzői végzés szerint nagyságrendileg kb. 4 millió forint csak a különbség.
Igazság szerint nagyon aggódom, hogy az illeték hivatal ajándékozási illetéket fog kiszabni, nem pedig örökségnek tudja be.
Az ügyvéd javasolta, hogy ez így legyen beadva - végrendeleti meghagyást teljesítő szerződés -, mert azt mondja, hogy ilyenre van precedens, és ezért nem szabhatnak ki ajándékozási illetéket.
Kérem, tájékoztasson, hogy ez valóban így van-e, mert sok millióban mérhető a különbség, hogy a mostani kormány által meghozott egyenesági leszármazók közötti nullát, vagy egy iszonyatos mértékű illetéket kell majd valahonnan előteremtenem.
Tisztelettel, és Üdvözlettel:
Andrea
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-28
Tisztelt Andrea!

Csak az okiratok ismeretében tudnék korrekt választ adni - nem vitatva az ügyvéd kolléga hozzáértését - vannak kétségeim az ügylet megítélésével kapcsolatban.


Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

szidónia 37357 számú kérdéseBács-Kiskun2010-08-24
2008 február1-én meghalt az anyai nagyapám édesanyám is halott így én és az öcsém lettünk az örökösök utána szeretném megtudni hogy kel-e illetéket fizetnünk a ház és a termő föld után.?Válaszát előre is köszönöm Szidónia.
dr.Baksa Erika ügyvéd válasza2010-09-01
Tisztelt Szidónia!

Igen.

Tisztelettel
dr.Baksa Erika ügyvéd
6000 Kecskemét, Rákóczi út 21.B
+ 36 76 479605

drbaksae@t-online.hu

Mihály 37346 számú kérdéseBudapest2010-08-23
Tisztelt Ingatlanjog!

Az új módosítás iránt érdeklődnék, ami aug. 16-án vagy 23-án lépett hatályba (ha jól tudom), miszerint egy ingatlan tulajdonrészének elajándékozása illeték mentes lett. Ez a testvérekre vonatkozik, de nem hallottam, hogy pl. a féltestvérekre vonatkozna-e. Anyai ágon vagyunk féltestvérek.

Előre is köszönöm válaszukat!
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-27
Tisztelt Mihály!

A vonatkozó idézet így szól:

"Mentes az ajándékozási illeték alól:]
„p) az ajándékozó egyenes ági rokona (ideértve az örökbefogadáson alapuló rokoni kapcsolatot is) által megszerzett ajándék.”

A testvérek, féltestvérek - akik egyébként egy tekintet alá esnek - ajándékozása tehát nem illetékmentes.

Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Gabriella 37334 számú kérdéseBudapest2010-08-20
Tisztelt Dr. Nagy Zoltán és Dr.Lados Melinda !

A 22 éves egyetemista lányomnak ajándékozták budai 50 nm-es lakásukat a szüleim 2009. szeptemberében. Jogilag már az Övé. Az illetéket illetően halasztást és részletfizetést kértünk , meg is kaptuk. A lányomnak 2011. jún. hóban kell el kezdenie törleszteni a részleteket, amikor végez az egyetemen. Kérdésem a következő : Úgy tudom, hogy az egyenesági rokonok között megszűnt az ajándékozási illeték kötelezettség 2010. júl. 1-től. Mivel a lányom még nem kezdte le a törlesztést, mód van e arra, hogy mentesüljön a fizetési kötelezettség alól valamilyen módon. Új szerződést kell esetleg kötni Édesapámmal ? ( időközben Édesanyám sajnos elhunyt ).
Előre is köszönöm a választ !
Tisztelettel : Gabriella
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-20
Tisztelt Gabriella!


Az illetékváltozások nem érintik a lánya illetékfizetési kötelezettségét, és sajnos nem lehet felbontani szerződést és újat kötni.

Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

András 37280 számú kérdésePest2010-08-15
Tisztelt Címzett!

2007-ig önkormányzati bérlakásban laktam. Saját tulajdonú lakásom soha nem volt. 2007-ben vásároltam Monoron egy zártkerti gazdasági épület és udvarnak minősített ingatlant 6 mFt-ért, melyet lakóházként használok. Ennek 10%-át szabták ki illeték címén. Kérdezem, hogy a fenti % jogos-e, mivel ez az állandó otthonom, és van-e lehetőség az illeték mértékének csökkentésére, mivel ez életem első lakása (60 éves vagyok).
Válaszát köszönöm.

Tisztelettel:
Aschenbrenner András
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-15
Tisztelt András!

Jogos a 10 %. Az illeték mérséklése vagy részletfizetése irántikérelemmel élhet az APEH feé, de ezek sikerét nem lehet prognosztizálni. Nem az a tény "válhat" előnyére, hogy ez első ingatlan, hanem a vagyoni-jövedelmi viszonyaora alapozva lehet erre jogosult.


Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Róbert 37262 számú kérdéseBudapest2010-08-13
Tisztelt Iroda!
Illeték jellegű kérdésem lenne, mindjért 2. Amennyiben több lakás eladás-vétele történik, úgy egy adott tranzakciót megelőző vagy azt közvetlenül követő (egy éven belül) ellenirányú tranzakció illetékileg összevezethető. Ez tiszta sor. Kérdéseim:
1. Egy éven belül csak egy ilyen összevezetés lehet, vagy ha úgy adódik és törvényileg megfelel minden (sorrendiség), akkor akár kettő lakás vétele és két lakás eladása esetén érvényesíthető a kedvezmény?
2. Illetékkötelezettség keletkezése a szerződés aláírásának időpontjában történik, jól olvastam a törvényben? Azaz nem a földhivatali érkeztetés a döntő, sem a pénzügyi teljesítés. Még akkor sem, ha egy időben korábban történő tranzakció dokumentumai később érkeznek be a földhivatalba, mint a pár nappal későbbi adásvétel papírjai?
Mi történik akkor, ha egy adásvétel végül mégis meghiúsul?
Köszönöm.
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-19
Tisztelt Róbert!

1. Igen.
2. Igen, jól olvasta.


Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Ágnes 37231 számú kérdéseBudapest2010-08-09
Tisztelt Asszonyom/Uram!

Édesapámtól szántóföld hányadokat örököltem, összesen negyven telken (volt tsz tulajdon). A telkek egymással nem határosak, a legtöbbjük csak egy-egy terület pár méterszer pár méteres töredéke.

A közjegyző becslése szerint a telkek összértéke 70 e Ft, viszont –mivel negyven tulajdoni lapon szerepelnek-
a földhivatali átírás költsége 260 000 Ft.

Az illetékes földhivatalt kértem, hogy méltányosságból mérsékelje az összeget, amit ők 65 e Ft-ra módosítottak, ami még mindig a
totálisan eladhatatlan, és használhatatlan telkek összértékével ér fel.

Lemondani nem tudtam a telkekről, mivel egy házrészt is örököltem, amiről nyilvánvalóan nem szeretnék lemondani, és a közjegyző szerint vagy mindenről lemondok, vagy semmiről sem.

Azt szeretném megtudni, hogy ha a kirótt földhivatali illetéket nem fizetem be, akkor azt a 40 telekre terheli-e az állam, vagy ráterhelheti
a házamra is?

Önnek esetleg lenne ötlete arra nézve, hogy hogyan szabadulhatnék meg ettől az örökségemtől?

Megtisztelő segítségét előre is megköszönve,

Ágnes
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-15
Tisztelt Ágnes!

A tartozást első körben az örökölt ingatlanokra fogják terhelni, de azokért a teljes vagyonával felelni fog, így nem zárható ki, hogy a jelenlegi ingatlant is foja érinteni.


Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

lona 37200 számú kérdéseBács-Kiskun2010-08-05
Tisztelt dr. Baksa Erika Ügyvéd !
Kérem szives tájékoztatását, tartási szerződéssel szerzett ingatlan esetében az illeték kiszabása megtörtént, Fizetés halasztás kérhető-e és meddig ?
Eladás után mennyi adót kell majd fizetni?
Tisztelettel:Ilona
dr.Baksa Erika ügyvéd válasza2010-08-09
Tisztelt Ilona!

Elviekben meg lehet próbálni a fizetési halasztás kérését, azonban ez méltányossági jogkörbe tartozó kérdés, nem szabad túl nagy reményt fűzni hozzá. Max. 1 éves halasztásról hallottam már, de ez nem mostanában történt.

A személyi jövedelemadó mértéke a jelenlegi szabályozás szerint a jövedelem/nyereség 25%-a.


Tisztelettel
dr.Baksa Erika ügyvéd
6000 Kecskemét, Rákóczi út 21.B
+ 36 76 479605

drbaksae@t-online.hu

Mihály 37188 számú kérdéseBudapest2010-08-04
Tisztelt Ügyvéd Úr!

Vagyonátruházási illetékek körében kérném a segítségét.

Szüleimmel hárman egymásközti egyenlő arányban vagyunk tulajdonosai egy építési telekingatlannak, a telket adásvétel útján szereztük, az illetéket megfizettük.

Erre az ingatlanra én, mint 1/3-ad arányú telektulajdonos a feleségemmel szeretnénk ráépítési szerződéssel egy házat építeni, amit majd /A toldattal kívánunk az ingatlan-nyilvántartásban feltüntetni, a felépítménynek feleségemmel fele fele arányban lennénk tulajdonosai.

Az építkezés befejezésekor tehát a telekingatlannak továbbra is én és szüleim lennénk 1/3-ad arányban tulajdonosai, míg a felépítménynek én és feleségem lennénk 1/2-ed arányban tulajdonosai.

A kérdésem, hogy feleségemnek és nekem a ráépítéssel szerzett felépítmény tulajdonjoga után kell-e vagyonszerzési illetéket fizetnünk.

Köszönöm megtisztelő válaszát
Váci Mihály
Budapest

dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-07
Tisztelt Mihály!

Nem.


Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Gyula 37155 számú kérdéseBudapest2010-07-31
Tisztel Ügyvéd úr!

Szeretnék megvásárolni egy nyaralót Nagymaroson.
Az ingatlan ára 7.000.000.- Ft.
Mindenki más százalékot mond az un. vagyonszerzési illetékre.
Kérem, mondja meg mennyit kell fizetni a fenti ingatlan után.

Tisztelettel: Bácskai Gyula
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-07
Tisztelt Gyula!

Két lehetőség van, ha az ingatlan nyarlóként, üdőlőként van feltüntetve a tulajdoni lapon, akkor a forgalmi érétk 4 %a- az illeték, ha lakás vagy lakóház, akkor pedig 4 mFt-ig 2 %, az azt meghaladó rész után pedig 4 %. Egyébként az ilyen kérdések kapcásn segít az ingatlanjog.hu honlap kalkulátora!


Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Róbert 37123 számú kérdésePest2010-07-28
Tisztelt ügyvéd úr!

2009 közepén, egy lakóingatlant vásároltunk közösen a barátnőmmel (1/2-1/2 rész az ingatlanból). Ezidáig nem kaptunk értesítést vagyonszerzési illeték ügyében, és egy kicsit aggódunk, nehogy késedelmi kamatot számoljon fel az APEH ezért. Lehetséges, hogy ne keljen illetéket fizessünk? az ingatlan új építésű, építtetőtől vásárolva, 22 millió értékű, de fele-fele aranyban tulajdonolt. Mindketten 35 év alattiak vagyunk, és első ingatlanunk Magyarországon. Nem vagyunk magyar állampolgárok (hanem román) az állandó lakcímünk is Romániában van, ahova például a földhivatal értesítéseit rendben megkaptuk. Mi a teendőnk ez esetben ?

Tisztelettel,
Róbert
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd válasza2010-08-03
Tisztelt Róbert!

Az elmondottak alapján Önöknek "csak" illetékkedvezmény jár, nem pedig mentesség. A késedelem miatt - ha aggódnak a kamat miatt- akkor érdemes lehet az APEH-ügyfélszolgálatán érdeklődni...


Tisztelettel
dr.Nagy Zoltán ügyvéd és dr.Lados Melinda Szibilla ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
http://www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Következő 15 hozzászólás >>>